Top Ad 728x90

, ,

Preview Astro Percuma 4 Bulan Tipu?


Pada 20 April 2016, pihak telah membuka semua saluran di rumah saya. Setelah sebulan dapat menonton semua saluran Astro, tiba-tiba pada 25 Mei 2016, sebahagian saluran telah ditutup termasuk saluran filem. Saya cuba buat aduan di laman Facebook Astro. Saya lihat ramai juga pelanggan lain yang terlibat. Ada yang bagitahu bahawa pihak atasan Astro telah membatalkan tawaran preview semua saluran percuma.

Saya lihat dalam isu free preview semua channel ni satu pihak (mungkin pihak marketing) buat offer free preview tanpa berbincang dengan pihak atasan. Bila pihak atasan sedar, mereka ambil keputusan batalkan kerana mungkin akan merugikan pihak astro dari segi income. Sepatutnya bila dah offer, mana boleh tarik balik. Setiap langganan ada kontrak yang perlu dipenuhi samaada pihak pelanggan dan juga pihak astro.

Jalan terbaik jika pihak astro masih berkeras untuk membatalkan offer free preview semua channel, pelanggan terlibat boleh buat aduan di Suruhanjaya Komukiasi & Multimedia (MCMC) : http://aduan.skmm.gov.my/. Astro boleh didenda jika buat promosi yang mengelirukan dan menipu pengguna.

1 Comment:

  1. tu la susah bila ada monopoli...baik telco plak..mcm2 pakej prepaid yg kita boleh pilih n langgan. jika x sesuai boleh migrate je ke telco lain!

    BalasPadam

Sila nyatakan NAMA PENUH anda apabila memberikan komen atau pertanyaan. Setiap komen akan ditapis terlebih dahulu sebelum disiarkan. Komen yang tiada nama akan dipadamkan. Terima Kasih.


Untuk mendapatkan Pakej Cara Untuk Buat Resume Terbaik Cara Sediakan Resume Kerja

Top Ad 728x90